Over mij

OVER  MIJ.

Ik ben Remko Wouters, ondernemer in hart en nieren, investeerder in start-ups, spreker en strategisch adviseur. Als oprichter van Synpact en geestelijk vader van de Week van de Ondernemer, heb ik in 22 jaar de vele facetten van het ondernemersavontuur doorleefd. Van de start-up fase op een zolderkamer, de succesperiode, de groeistuipen in de professionaliseringsfase, tot en met de verkoop van het bedrijf aan een van de grootste mediabedrijven van Nederland. Een geweldige en leerzame (levens)route.

Voor klanten als ING, Rabobank, Google, MKB-Nederland, ministeries, HP, Microsoft en Exact bedenk ik al jarenlang strategieën en campagnes om de doelgroep ondernemers te bereiken en beraken. Hier schreef ik het boek 'Ondernemer: De Kern van Ondernemerscommunicatie' over. Ik leid strategiesessies met klanten en ondernemers en ben daarnaast betrokken bij diverse onderzoeken en studies naar ondernemers(chap). Dit om te achterhalen hoe ondernemers denken en doen en waar zij dagelijks mee bezig zijn. Onder andere in samenwerking met ACE-Amsterdam Center for Entrepreneurship, UvA, MKB-Nederland en ministeries. 

De laatste jaren word ik vaak gevraagd als spreker over thema's rondom ondernemerschap of business-to-business marketing. Bovendien vervul ik regelmatig een rol als dagvoorzitter en moderator. Zo interviewde ik tijdens de Week van de Ondernemer in 2017 verschillende topondernemers - als Jitse Groen (Takeaway.com), Atilay Uslu (Corendon) en Pieter Zwart (Coolblue) - en diverse ministers.

In het najaar van 2016 verkocht ik Synpact aan de Persgroep en leidde daar de integratie van Synpact naar het platform van De Ondernemer. Vanaf januari 2018 richt ik mij met veel plezier weer op het pure ondernemen. 
Share by: